Organizational Behavior Management * OBM

Prestatieverbetering door gedragsverandering

Over OBM

  • Hoe krijg je de veiligheid, productiviteit en samenwerking op het gewenste niveau?
  • Hoe zet je de duurzaamheidsdoelen om in daadwerkelijk duurzaam gedrag?
  • Hoe krijg je ontspanning op die ene afdeling of in dat specifieke knelpunt?
  • Hoe haal je op een positieve manier het beste uit je mensen? (voor zowel groepen als individuen).

Het heldere antwoord op deze en andere organisatievraagstukken is Organizational Behavior Management, kort gezegd OBM. De praktische en bewezen aanpak voor positieve gedragsontwikkeling in organisaties. OBM is ontwikkeld aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Met OBM krijg je grip op de prestaties van teams en individuele medewerkers. En dat doe je sámen met je medewerkers. Het helpt ook om de belangrijkste waarden in de organisatiecultuur te verankeren. Met OBM bereik je blijvende gedragsverandering.

Start met OBM wanneer je in de organisatie of op je afdeling samen de resultaten wilt verbeteren bij organisatieverandering, cultuurverandering, output verhoging, kwaliteitsverbetering, vermindering van ziekteverzuim en ongevallen, betere verkoopresultaten enz. En voor meer plezier in het werk!

Op maat van je organisatie

OBM leren

Wat is het organisatievraagstuk? Waar ligt de leerbehoefte? Het kennistraject is altijd op maat. Van lezingen en teamworkshops tot en met incompany opleiding en integratie op de afdeling of in de organisatie. 

Via het kennistraject

  • krijg je begrip van de gedragsontwikkeling en impact van Behavior Management
  • leer je vraagstukken en gedrag analyseren
  • beschrijf je veranderplannen en meet je het -proces
  • word je vaardig in de trainingstechnieken
  • leer je interventies begeleiden en intern vertegenwoordigen

Bekijk de opties onder de menuknop OBM of in het overzicht.

Krijg gratis kennis en advies

Inspiratiegesprek

Voor als je meer wilt weten over OBM of een prestatievraagstuk wilt bespreken. Je gaat zien wat OBM voor jouw afdeling of organisatie kan betekenen.

Ook kom je te weten waarom OBM goed aansluit bij Lean, Six Sigma, Agile, ITIL, Insights en andere verbeterprogramma’s. En hoe door de toepassing van OBM automatisch:

  • medewerkers meer uit zichzelf gaan halen,
  • het leidinggeven makkelijker gaat,
  • de samenwerking en het plezier in het werk verhoogt.

Dit zijn dus positieve neveneffecten wanneer je via OBM toewerkt naar het hoofddoel: betere prestaties.

Contactformulier